12 januari 2011

Vad då ... Feng shui ?


... hela hemmet flyter ...
Jag fick för mig att jag skulle ha min årliga Feng Shui rensning
i sammband med att jag plockade bort julen men jag börjar
undra om jag verkligen gjort rätt ...
Överallt är det lådor, påsar, saker som skall skänkas, sparas,
säljas osv.
Och de stackars tomtarna som får stanna kvar ser helt skräckslagna ut ...
för de blev inte så många ...
Ibland tänker jag att det kanske skulle vara dags att ändra stil ... 
 bli lite mer minimalistisk ...
Var hemma hos en arbetskollega häromdagen och det var som att
kliva rätt in i ett reportage i tidningen Sköna Hem ...
Så fräscht, fint och minimalistiskt
men jag gillar ju det där bulliga, lantliga, shabby chic'a ...
och vid närmare efter tanke så är det ju inte bara en inredningstrend
som jag gillar utan detta är ju mer som en LivsStil ...
 men som sagt det skadar inte att rensa ut ibland ...
 bara man inte åker i väg till second hand med tre påsar
och kommer tillbaks med fem ...
Men då får jag väl intala mig själv att det behövs lite nytt
när man skall '' ömsa skinn '' ( Byta stil )

Ha en underbar dag !